Artigo em revista científica Q1
Tales of the unexpected: discussing improvisational learning
Miguel Pina e Cunha (Cunha, M. P.); Pedro Neves (Neves, P.); Stewart Clegg (Clegg, S.); Arménio Rego (Rego, J.);
Título Revista
Management Learning
Ano (publicação definitiva)
2015
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 30

(Última verificação: 2024-04-24 18:02)

Ver o registo na Web of Science®


: 1.3
Scopus

N.º de citações: 40

(Última verificação: 2024-04-23 10:22)

Ver o registo na Scopus


: 1.5
Google Scholar

Esta publicação não está indexada no Google Scholar

Abstract/Resumo
Improvisation has been treated largely as if it were a conceptual monolith: all improvisations are similar. We challenge this theorizing by distinguishing forms of improvisation in organizations (semi-structured, episodic, subversive, resistive) and by exploring ways in which these forms interrelate in improvisational sequences. Improvisation is not just something individuals do; it is a learned capacity that organizations can manage. We introduce the dimension of improvisational formality and informality, adding a political dimension to the study of the topic. By combining forms in process sequences, we organize the existing literature under a systematic perspective facilitating theory development via an integrative understanding of how improvisation produces learning.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Improvisation,Improvisational forms,Improvisational learning,Learning organization,Politics,Unexpected
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
PTDC/PSI-PSO/111606/2009 Fundação para a Ciência e a Tecnologia
UID/GES/00315/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia