Artigo em revista científica Q2
Choosing classrooms: a structured interview on children's right to participate
Nadine Correia (Correia, N.); Cecília Aguiar (Aguiar, C.);
Título Revista
International Journal of Educational Research
Ano (publicação definitiva)
2017
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 14

(Última verificação: 2024-03-28 06:24)

Ver o registo na Web of Science®


: 0.9
Scopus

N.º de citações: 11

(Última verificação: 2024-03-23 19:40)

Ver o registo na Scopus


: 0.6
Google Scholar

N.º de citações: 30

(Última verificação: 2024-03-25 05:53)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
Discourses from distinct areas of knowledge converge on the relevance of listening to children's perspectives on their everyday lives and, specifically, in early childhood settings. Although children's participation is considered an important criterion to assess preschool settings’ quality, there is little empirical evidence on children's ideas in these settings. This study aims to develop and pilot a structured interview to assess children's conceptions, expectations, and perceptions about participation. Results suggest children consider they have more opportunities to make choices in the classroom characterized by the participation narrative. Furthermore, the participation classroom is consistently described as the one in which children would feel better, have more fun, and like the most, suggesting children value more classrooms in which participation occurs.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Children's ideas,Early childhood education and care,Interview,Participation
  • Psicologia - Ciências Sociais
  • Ciências da Educação - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
SFRH/BD/96012/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia
UID/PSI/03125/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.