Artigo em revista científica Q4
Applications of blockchain technology to education policy
Andreia de Bem Machado (Machado, A. De B.); Maria Sousa (Sousa, M.); Fernanda dos Santos Pereira (Pereira, F. Dos S.);
Título Revista
WSEAS Transactions on Information Science and Applications
Ano (publicação definitiva)
2019
Língua
Inglês
País
Grécia
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 2

(Última verificação: 2024-04-13 15:20)

Ver o registo na Scopus


: 1.3
Google Scholar

N.º de citações: 4

(Última verificação: 2024-04-19 08:09)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
Blockchain technology can be applied to education, for both learners and teachers, in many innovative ways as for getting a diploma in management or for the achievements assessment, but also on formative evaluation, learning activities design and implementation, and keep tracking the whole learning processes. For this research, we will focus on analyzing the scientific production of Blockchain technology in education using bibliometric analysis. Then based on the analysis of the literature, identify some recommendations for policy in order to redesign the educational system based on the application of blockchain technology.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Blockchain technology,Learning,Education,Public policies
  • Ciências da Computação e da Informação - Ciências Naturais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia