Artigo em revista científica
Field Notes and Reading Notes
Nélia Dias (Dias, N.);
Título Revista
Museum Worlds: Advances in Research
Ano
2019
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
--
Abstract/Resumo
In this article, I reflect on the experience of attending Barbara Kirshenblatt-Gimblett’s class Performance Studies Issues and Methods at New York University’s Tisch School of the Arts in the 1990s. Recalling the classes and field trips to events and sites in New York City, and the emphasis that she placed on reading texts and taking field notes, I consider the lessons I learned for performance studies, anthropology, and museums, and also for teaching, research, and scholarship in general. Why did this practice of taking notes from the field, from books in particular, and the note-taking practice in general, play such a central role in Kirshenblatt-Gimblett’s teaching? The steady and consistent focus both on theory and on the observation of social practices was a means of opening up new spaces for theoretical analysis or for a “performed theory,” to use Kirshenblatt-Gimblett’s term.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
field notes,reading notes
  • Antropologia - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.