Artigo em revista científica Q1
Strategic priorities in Portuguese higher education institutions
Joaquim António Belchior Mourato (Mourato, J.); Teresa Patrício (Patrício, M.T.); Luis Loures (Loures, L.); Helena Morgado (Morgado, H.);
Título Revista
Studies in Higher Education
Ano (publicação definitiva)
2021
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
--
Web of Science®

N.º de citações: 4

(Última verificação: 2024-03-28 14:26)

Ver o registo na Web of Science®


: 0.3
Scopus

N.º de citações: 4

(Última verificação: 2024-03-28 15:29)

Ver o registo na Scopus


: 0.3
Google Scholar

N.º de citações: 13

(Última verificação: 2024-03-28 18:26)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
This paper presents an analysis of strategic management systems of higher education institutions (HEIs) by identifying policy and strategic priorities and monitoring their implementation. The strategic priorities are contextualized within four scenarios that structure the mission and orientation of HEIs. The methodology is based on data collected by a survey to top administrators in Portuguese HEIs. The study identifies and compares the strategic priorities of Portuguese higher education institutions. The top priorities are concern with internationalization and quality assurance, consistent with the rise of quality assurance systems and the growth of international mobility flows. The study also compares the support techniques for monitoring strategic management.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
  • Sociologia - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.