Artigo em revista científica Q1
Unfolding the drivers of students’ success in answering multiple-choice questions about Microsoft Excel
Sérgio Moro (Moro, S.); António Martins (Martins, A.); Pedro Ramos (Ramos, P.); Joaquim Esmerado (Esmerado, J.); Joana Martinho Costa (Costa, J. M.); Daniela Almeida (Almeida, D.);
Título Revista
Computers in the Schools
Ano (publicação definitiva)
2020
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-04-19 11:56)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-04-18 20:49)

Ver o registo na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-04-19 08:21)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
Many university programs include Microsoft Excel courses given their value as a scientific and technical tool. However, evaluating what is effectively learned by students is a challenging task. Considering multiple-choice written exams are a standard evaluation format, this study aimed to uncover the features influencing students’ success in answering these types of questions. The empirical experiments were based on Excel evaluation exams containing questions answered by 526 students between 2012 and 2016, with a total of 3,340 answers characterized by 17 features. Through data mining, a neural network was developed that accurately modeled students’ choices. A sensitivity analysis was applied to the model to assess the most relevant features. Findings identified four highly relevant features for students’ success: number of words of the question, topic, difficulty degree, and number of similar choices. This study helps to guide the design of future exams by quantifying the individual influence of each feature.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Data mining,Excel,Feature relevance,Multiple-choice questions,Students’ performance
  • Ciências da Computação e da Informação - Ciências Naturais
  • Ciências da Educação - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.