Artigo em revista científica
Overcoming the methodological nationalism paradigm in educational research? Reflections based on the research in international schools
Anne Schippling (Schippling, A.);
Título Revista
Diálogos Possíveis
Ano (publicação definitiva)
2020
Língua
Inglês
País
Brasil
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(Português) Superar o paradigma do nacionalismo metodológico em investigação sobre educação? Reflexões baseadas em investigação sobre escolas internacionais

Abstract/Resumo
The research in international education and especially in international schools provides new challenges for education research that uses the paradigm of methodological nationalism. Traditional analytical tools which use the nation-state as a reference point have proved to be inadequate to analyse educational transnational contexts. As a reaction to that we will reflect on the concept of transnational education spaces and on a reconstructive qualitative methodology. This is based on research into international schools in the region of Lisbon. Finally, we will outline some general challenges for research in transnational education phenomena.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Methodological nationalism,International schools,Transnational education space,Reconstructive qualitative research
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UIDB/03126/2020 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.