Capítulo de livro
The role of mental imagery as driver to purchase intentions in a virtual supermarket
Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Carolina Correia (Correia, C.); João Guerreiro (Guerreiro, J.);
Título Livro
Augmented reality and virtual reality: New trends in immersive technology
Ano (publicação definitiva)
2021
Língua
Inglês
País
Suíça
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 3

(Última verificação: 2024-04-14 04:28)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
This study aims to explore the role of mental imagery, product involvement and presence on emotions and purchase intentions. A quasi-experimental between-subjects design was implemented to test the proposed model. The quasi-experimental manipulation comprised a virtual grocery store, using VR. A quantitative approach was followed using a questionnaire to get data to test the model. The questionnaire was fulfilled after the 108 participants visualize the scenario through VR. The results reveal that all hypotheses are supported, expect H4. Product involvement is not associated to emotions.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Mental imagery,Product involvement,Presence,Virtual supermarket,Purchase intentions

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.