Artigo em revista científica Q2
Children's perceptions of group variability as a function of status
Ana Guinote (Guinote, A.); Carla Mouro (Mouro, C.); Maria Helena Pereira (Pereira, M. H.); Maria Monteiro (Monteiro, M.);
Título Revista
International Journal of Behavioral Development
Ano (publicação definitiva)
2007
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 14

(Última verificação: 2024-05-08 18:12)

Ver o registo na Web of Science®


: 0.5
Scopus

N.º de citações: 14

(Última verificação: 2024-05-08 02:34)

Ver o registo na Scopus


: 0.4
Google Scholar

N.º de citações: 27

(Última verificação: 2024-05-04 19:10)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
Two studies focused on perceived ingroup and outgroup variability in children as a function of status. In the first study, 7- and 9-year-old White and Black children distributed White and Black faces along the levels of several dimensions. White children perceived more ingroup than outgroup variability, whereas Black children perceived more outgroup than ingroup variability. In addition, White children favored their ingroup, whereas Black children did not. In a second study, 7- and 9-year-old boys and girls distributed ingroup and outgroup faces along the levels of several dimensions. As expected, boys displayed outgroup homogeneity and girls did not. The consequences of these findings are discussed.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Children,Group variability,Status
  • Psicologia - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
PESH/C/PSI/0083/96 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.