Capítulo de livro
The contribution of social sciences and arts to the sustainable development goals in higher education
Elisa Chaleta (Chaleta, E); Margarida Saraiva (Saraiva, M.);
Título Livro
Higher education for sustainability: The Portuguese case
Ano (publicação definitiva)
2023
Língua
Inglês
País
Suíça
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-05-06 20:33)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
In this work, we analysed the mapping of the Sustainable Development Goals in the curricular units of the Social Sciences and Arts degree courses of the University of Évora. We took as reference the totality of the curricular units of Social Sciences (408) and Arts (261) degree courses existing in 2022. The data presented refer to the SDGs marked by teachers in the curricular units with the exception of SDG4 (Quality Education) previously marked by the university. The results showed that the most marked objectives in the area of social sciences were SDG5, SDG8. SDG10 and SDG16. In the Arts area, SDG3, SDG11. SDG12 and SDG13. We found statistically significant differences when comparing the Departments and also the scientific areas.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Sustainable development goals,Higher education,Social sciences,Arts
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
  • Ciências da Educação - Ciências Sociais
  • Outras Ciências Sociais - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.