Artigo em revista científica Q3
Me encantan las patatas fritas, las como y (también) las odio: el papel de la ambivalencia y de las claves contextuales en el comportamiento alimentario basado en la actitud
Maria Batista (Batista, M. T.); Maria Lima (Lima, M. L.); Cícero Pereira (Pereira, C.); Hélder Alves (Alves, H.);
Título Revista
Revista de Psicologia Social
Ano (publicação definitiva)
2014
Língua
Inglês
País
Espanha
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 2

(Última verificação: 2024-04-16 21:04)

Ver o registo na Web of Science®


: 0.2
Scopus

N.º de citações: 3

(Última verificação: 2024-04-15 18:25)

Ver o registo na Scopus


: 0.3
Google Scholar

Esta publicação não está indexada no Google Scholar

Abstract/Resumo
Although past work proposed ambivalence as moderating the consistency between attitudes and behaviors, empirical evidence is mixed. We address this matter by taking into account social influence processes and observing actual eating behavior. We predicted that less ambivalent attitudes are more consistent with behaviours independently of context cues. In two studies, we first evaluated participants’ ambivalence towards the target food. A week later we observed their eating behavior (Study 1), and analysed the influence of context cues on it (Study 2). Results showed that only less ambivalent attitudes are good predictors of actual behavior. Importantly, context cues only influenced behavior among individuals with ambivalent attitudes
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Attitudes,Attitudinal ambivalence,Eating behaviour,Social influence,Actitudes,Ambivalencia actitudinal,Comportamiento alimentario,Influencia social
  • Psicologia - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
PEst-OE/PSI/UI3125/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia