Publicação em atas de evento científico
Parallel
Hugo Silva (Silva, H.); Tiago da Silva Pedro (Pedro, T.); Vítor Pêgas (Pegas, V.); Isabel Machado Alexandre (Alexandre, I. M.); Pedro Faria Lopes (Lopes, P. F.);
10ª Conferência de Ciências e Artes dos Videojogos, VIDEOJOGOS 2017
Ano (publicação definitiva)
2017
Língua
Inglês
País
Portugal
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-04-17 23:09)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
In this paper we present Parallel, a videogame with a powerful story of mystery, suspense and puzzle-solving. Parallel provides an interactive storyline where the actions players take throughout the game will define the course of the story and alter events. The environment created in the game is unique and it was improved from testing with several subjects on a prototype of the tutorial. Parallel’s main potential is the sense of immersion it can provide with its obscure environment, dynamic dialogs using an artificial intelligent agent and its interactive storyline.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Computer games,Multiverse,Interactive storyline,Puzzle,Artificial intelligence