Artigo em revista científica Q1
Exploring the role of atmospheric cues and authentic pride on perceived authenticity assessment of museum visitors
Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.);
Título Revista
International Journal of Tourism Research
Ano (publicação definitiva)
2019
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 23

(Última verificação: 2024-12-20 23:11)

Ver o registo na Web of Science®


: 1.2
Scopus

N.º de citações: 23

(Última verificação: 2024-12-16 01:17)

Ver o registo na Scopus


: 1.0
Google Scholar

N.º de citações: 39

(Última verificação: 2024-12-22 07:15)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
The current study aims to investigate the relationships between authenticity and related constructs, such as atmospheric cues, place attachment, authentic pride, and word of mouth. We tested the proposed model using a sample of 387 visitors who experienced the National Museum of Ancient Art in Lisbon, Portugal. Atmospheric cues revealed to be a more important driver to perceived authenticity than place attachment. Perceived authenticity seems to be a better predictor of authentic pride than word of mouth. The results allow to highlight several implications and suggestions for further research.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Atmospheric cues,Authentic pride,Museum exhibition,Perceived authenticity,Word of mouth
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia