Exportar Publicação
A publicação pode ser exportada nos seguintes formatos: referência da APA (American Psychological Association), referência do IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers), BibTeX e RIS.
Oliveira-Brochado, A. & Marins, F. V. (2008). Aspetos metodológicos da segmentação de mercado: base de segmentação e métodos de classificação. RBGN - Revista Brasileira de Gestão de Negócios. 10 (27), 132-149
A. M. Brochado and F. V. Martins, "Aspetos metodológicos da segmentação de mercado: base de segmentação e métodos de classificação", in RBGN - Revista Brasileira de Gestão de Negócios, vol. 10, no. 27, pp. 132-149, 2008
@article{brochado2008_1734881114051, author = "Oliveira-Brochado, A. and Marins, F. V.", title = "Aspetos metodológicos da segmentação de mercado: base de segmentação e métodos de classificação", journal = "RBGN - Revista Brasileira de Gestão de Negócios", year = "2008", volume = "10", number = "27", doi = "10.7819/rbgn.v10i27.174", pages = "132-149", url = "https://rbgn.fecap.br/RBGN/" }
TY - JOUR TI - Aspetos metodológicos da segmentação de mercado: base de segmentação e métodos de classificação T2 - RBGN - Revista Brasileira de Gestão de Negócios VL - 10 IS - 27 AU - Oliveira-Brochado, A. AU - Marins, F. V. PY - 2008 SP - 132-149 SN - 1806-4892 DO - 10.7819/rbgn.v10i27.174 UR - https://rbgn.fecap.br/RBGN/ AB - This work provides a comprehensive review of the literature on market segmentation, focusing on the discussion of proposed bases and classification methods. Multiple segmentation bases are detached, organized according to two axes - observable/ unobservable, general/specific of the product - and evaluated according to some criteria that must be satisfied for an effective segmentation: identifiability, substantiality, accessibility, stability, actionability and responsiveness. Classification methods are also grouped in three classes - nonoverlapping, overlapping and fuzzy, according to the format of the partition matrix they provide. ER -