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Conde, I. (2014). IL Cavallo de Leonardo: um cavalo com mais destino (3ª Parte) / Il Cavallo of Leonardo da Vinci: a horse with more fate (3rd part). CIES e-Working-Papers, nº 181. 1-84
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I. M. Conde,  "IL Cavallo de Leonardo: um cavalo com mais destino (3ª Parte) / Il Cavallo of Leonardo da Vinci: a horse with more fate (3rd part)", in CIES e-Working-Papers, nº 181, Lisboa, pp. 1-84, 2014
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@unpublished{conde2014_1714988750442,
	author = "Conde, I.",
	title = "IL Cavallo de Leonardo: um cavalo com mais destino (3ª Parte) / Il Cavallo of Leonardo da Vinci: a horse with more fate (3rd part)",
	year = "2014",
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TY  - EJOUR
TI  - IL Cavallo de Leonardo: um cavalo com mais destino (3ª Parte) / Il Cavallo of Leonardo da Vinci: a horse with more fate (3rd part)
T2  - CIES e-Working-Papers, nº 181
AU  - Conde, I.
PY  - 2014
SP  - 1-84
CY  - Lisboa
UR  - http://www.cies.iscte.pt/np4/?newsId=453&fileName=CIES_WP181_Conde.pdf
AB  - Following previous approaches on the recognition of art and the imaginary museums, ttext returns to Il Cavallo, the project of Leonardo da Vinci (1452-1519) to build a monumental statue when he was working for Ludovico Sforza (1452-1508), the Duke of Milan, for whom he painted the major fresco The Last Supper. Due to diverse circumstances the project for Il Cavallo was not executed. Only the drawings remained for the history and for the myths around the visionary Leonardo. How did the idea emerge and how did it travel through time and the imaginary museum? The first part of the text begun with Leonardo and the project in the fifteenth century. The second part has presented the Leonardo’s ideas and references for Il Cavallo, as well as the drawings for more horses along several years. This third part brings the history of the Modern Horse in Milan, as well as of other replicas in the United States and in Vinci, Italy. Also with a reference to one horse in Nagoya, Japan.  

Continuando reflexões sobre reconhecimento e museus imaginários em arte, este texto regressa a Il Cavallo, o projeto de Leonardo da Vinci (1452-1519) para uma estátua monumental quando estava ao serviço de Ludovico Sforza (1452-1508), Duque de Milão, para quem também pintou o grande fresco A Última Ceia. Por diversas vicissitudes, o projeto para Il Cavallo não se realizou. Ficaram apenas alguns desenhos para a história e o mito do visionário Leonardo. Como surgiu a ideia e viajou no tempo pelo museu imaginário? A primeira parte do texto começou com Leonardo e o projeto no século XV. A segunda apresentou o trilho das ideias e referências de Leonardo para Il Cavallo, assim como desenhos de mais cavalos ao longo de vários anos. Esta terceira parte traz a história da construção do Modern Horse/Cavalo Moderno em Milão, e de outras réplicas nos Estados Unidos e em Vinci. Também com referência a The Sforza Monument, ou Cavalo de Nagoya no Japão. 
ER  -