Exportar Publicação

A publicação pode ser exportada nos seguintes formatos: referência da APA (American Psychological Association), referência do IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers), BibTeX e RIS.

Exportar Referência (APA)
Bonito, J., Saraiva, M., Fialho, I., Barros, J. P., Espírito Santo, J., Martins, M. J....Oliveira, T. (2009). Representações da qualidade do ensino de alunos de enfermagem: um estudo exploratório. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación. 17 (1-2), 141-153
Exportar Referência (IEEE)
J. Bonito et al.,  "Representações da qualidade do ensino de alunos de enfermagem: um estudo exploratório", in Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, vol. 17, no. 1-2, pp. 141-153, 2009
Exportar BibTeX
@article{bonito2009_1714177441248,
	author = "Bonito, J. and Saraiva, M. and Fialho, I. and Barros, J. P. and Espírito Santo, J. and Martins, M. J. and Oliveira, T.",
	title = "Representações da qualidade do ensino de alunos de enfermagem: um estudo exploratório",
	journal = "Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación",
	year = "2009",
	volume = "17",
	number = "1-2",
	pages = "141-153",
	url = "http://ruc.udc.es/dspace/handle/2183/6562"
}
Exportar RIS
TY  - JOUR
TI  - Representações da qualidade do ensino de alunos de enfermagem: um estudo exploratório
T2  - Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación
VL  - 17
IS  - 1-2
AU  - Bonito, J.
AU  - Saraiva, M.
AU  - Fialho, I.
AU  - Barros, J. P.
AU  - Espírito Santo, J.
AU  - Martins, M. J.
AU  - Oliveira, T.
PY  - 2009
SP  - 141-153
SN  - 1138-1663
UR  - http://ruc.udc.es/dspace/handle/2183/6562
AB  -  Quality assurance in education has been, from a long time, one of the key issues of academic discussion and, more recently, in the organs of public information. At this work integrated in a larger project, began by outlining a short journey of the application of the concept of quality in higher education, focus on the latest studies in this area. After that, we present the main conclusions from the application of a questionnaire on indicators of qua- lity of education, applied to students attending the third year of nursing courses at Alentejo, during school year of 2007/2008. The results, related with the definition of quality, show that students associate, essentially, quality education to teachers performance’s, followed by infrastructures, and adequate resources for the achievement of learning
ER  -