Ciência-IUL    Publicações    Descrição Detalhada da Publicação    Exportar

Exportar Publicação

A publicação pode ser exportada nos seguintes formatos: referência da APA (American Psychological Association), referência do IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers), BibTeX e RIS.

Exportar Referência (APA)
Carvalho, R. G., Pocinho, M. & Silva, C. (2010). Comportamento adaptativo e perspectivação do futuro: algumas evidências nos contextos da educação e da saúde. Revista Psicologia: Reflexão e Crítica. 23 (3), 554-561
Exportar Referência (IEEE)
R. G. Carvalho et al.,  "Comportamento adaptativo e perspectivação do futuro: algumas evidências nos contextos da educação e da saúde", in Revista Psicologia: Reflexão e Crítica, vol. 23, no. 3, pp. 554-561, 2010
Exportar BibTeX
@article{carvalho2010_1571452886597,
	author = "Carvalho, R. G. and Pocinho, M. and Silva, C.",
	title = "Comportamento adaptativo e perspectivação do futuro: algumas evidências nos contextos da educação e da saúde",
	journal = "Revista Psicologia: Reflexão e Crítica",
	year = "2010",
	volume = "23",
	number = "3",
	doi = "10.1590/s0102-79722010000300016",
	pages = "554-561",
	url = "http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0102-79722010000300016&lng=pt&nrm=iso&tlng=pt"
}
Exportar RIS
TY  - JOUR
TI  - Comportamento adaptativo e perspectivação do futuro: algumas evidências nos contextos da educação e da saúde
T2  - Revista Psicologia: Reflexão e Crítica
VL  - 23
IS  - 3
AU  - Carvalho, R. G.
AU  - Pocinho, M.
AU  - Silva, C.
PY  - 2010
SP  - 554-561
SN  - 0102-7972
DO  - 10.1590/s0102-79722010000300016
UR  - http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0102-79722010000300016&lng=pt&nrm=iso&tlng=pt
AB  - The role of future in the current individual behavior, especially among youngsters, has been receiving considerable attention. It is important to underline the consistent effect of association between future plans construction and perspectives - as expressed by the Future Time Perspective (FTP) concept and adaptive behavior expression. This aspect is considered as a contributor to higher adaptation. Two of the contexts where that relation is studied are education and health, the latter specifically at healthy behavior development and risk prevention levels. Having in mind these two dimensions, the present article intends, to discuss some data from several studies, which are considered rele-vant for giving emphasis on such
ER  -