Exportar Publicação

A publicação pode ser exportada nos seguintes formatos: referência da APA (American Psychological Association), referência do IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers), BibTeX e RIS.

Exportar Referência (APA)
Ferreira, F., Costa, C. J., Aparicio, M. & Aparicio, S. (2017). Aprendizagem na programação: um modelo de continuidade de aprendizagem de programação. In Reis L. P., Rocha A., Alturas B., Costa C., Cota M. P. (Ed.), 12th Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI 2017. Lisbon: IEEE.
Exportar Referência (IEEE)
F. Ferreira et al.,  "Aprendizagem na programação: um modelo de continuidade de aprendizagem de programação", in 12th Iberian Conf. on Information Systems and Technologies, CISTI 2017, Reis L. P., Rocha A., Alturas B., Costa C., Cota M. P., Ed., Lisbon, IEEE, 2017
Exportar BibTeX
@inproceedings{ferreira2017_1732421657543,
	author = "Ferreira, F. and Costa, C. J. and Aparicio, M. and Aparicio, S.",
	title = "Aprendizagem na programação: um modelo de continuidade de aprendizagem de programação",
	booktitle = "12th Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI 2017",
	year = "2017",
	editor = "Reis L. P., Rocha A., Alturas B., Costa C., Cota M. P.",
	volume = "",
	number = "",
	series = "",
	doi = "10.23919/CISTI.2017.7975815",
	publisher = "IEEE",
	address = "Lisbon",
	organization = "",
	url = "https://ieeexplore.ieee.org/document/7975815/"
}
Exportar RIS
TY  - CPAPER
TI  - Aprendizagem na programação: um modelo de continuidade de aprendizagem de programação
T2  - 12th Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI 2017
AU  - Ferreira, F.
AU  - Costa, C. J.
AU  - Aparicio, M.
AU  - Aparicio, S.
PY  - 2017
SN  - 2166-0727
DO  - 10.23919/CISTI.2017.7975815
CY  - Lisbon
UR  - https://ieeexplore.ieee.org/document/7975815/
AB  - There is currently a great difficulty in learning programming. In this context this research work presents a literature review on the programming difficulties, programming paradigms. Here it also presented the state of the art in computer science education in Portuguese universities. Based on this literature review it is proposed here a theoretical model. This theoretical model was proposed and validated empirically with university students of computer science. This model explains the determinants of satisfaction level of students. It also explains the usefulness level perceived by students. The proposed and validated model presents the drivers of students' continuance intention in programming learning.
ER  -