Exportar Publicação
A publicação pode ser exportada nos seguintes formatos: referência da APA (American Psychological Association), referência do IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers), BibTeX e RIS.
Monarca, B. & Ferreira, P. A. (2018). A (r)evolução das exposições de Arte através da Realidade Virtual: Uma nova abordagem a um Modelo de Negócio Sustentável (Estudo Exploratório. 2018 13th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI).
B. M. Monarca and P. A. Ferreira, "A (r)evolução das exposições de Arte através da Realidade Virtual: Uma nova abordagem a um Modelo de Negócio Sustentável (Estudo Exploratório", in 2018 13th Iberian Conf. on Information Systems and Technologies (CISTI), Cáceres, Spain, 2018
@misc{monarca2018_1734889521506, author = "Monarca, B. and Ferreira, P. A.", title = "A (r)evolução das exposições de Arte através da Realidade Virtual: Uma nova abordagem a um Modelo de Negócio Sustentável (Estudo Exploratório", year = "2018", howpublished = "Digital", url = "http://cisti.eu/index.php?lang=en" }
TY - CPAPER TI - A (r)evolução das exposições de Arte através da Realidade Virtual: Uma nova abordagem a um Modelo de Negócio Sustentável (Estudo Exploratório T2 - 2018 13th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI) AU - Monarca, B. AU - Ferreira, P. A. PY - 2018 CY - Cáceres, Spain UR - http://cisti.eu/index.php?lang=en AB - In recent years there has been a considerable evolution of technological capacity. One of these evolutions took place in computer generated images and in 3D environments, which allowed to create environments and three-dimensional situations more reliable and immersive. This exploratory study is based on the assumption that this technology can be used to develop new areas of business models that allow the drastic reduction of logistics costs and complex operations realted to the arts ehchibitions organization and the production and simultaneously maintain a socialization and an interaction close to the real, whether in a ludic, cultural or business perspective. This concept is applied to the artistic and cultural area, in particular to the temporary exhibitions through the placement inside a platform of 3D Models that allow to faithfully replicate bi or three-dimensional works simulating a physical exhibition. ER -