Exportar Publicação
A publicação pode ser exportada nos seguintes formatos: referência da APA (American Psychological Association), referência do IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers), BibTeX e RIS.
Dias, J. M. S., Bastos, R., Santos, P., Monteiro, L. & Canhoto, J. (2021). The Arena: An indoor mixed reality space. In Carriço, L., Correia, N., Antunes, P., and Jorge, J. (Ed.), Interacção 2004 - 1ª Conferência Nacional em Interacção Pessoa-Máquina . (pp. 109-119). Lisboa: The Eurographics Association.
J. M. Dias et al., "The Arena: An indoor mixed reality space", in Interacção 2004 - 1ª Conferência Nacional em Interacção Pessoa-Máquina , Carriço, L., Correia, N., Antunes, P., and Jorge, J., Ed., Lisboa, The Eurographics Association, 2021, pp. 109-119
@inproceedings{dias2021_1734955196531, author = "Dias, J. M. S. and Bastos, R. and Santos, P. and Monteiro, L. and Canhoto, J.", title = "The Arena: An indoor mixed reality space", booktitle = "Interacção 2004 - 1ª Conferência Nacional em Interacção Pessoa-Máquina ", year = "2021", editor = "Carriço, L., Correia, N., Antunes, P., and Jorge, J.", volume = "", number = "", series = "", doi = "10.2312/pt.20041502", pages = "109-119", publisher = "The Eurographics Association", address = "Lisboa", organization = "Grupo Português de Computação Gráfica", url = "https://diglib.eg.org/handle/10.2312/2633102" }
TY - CPAPER TI - The Arena: An indoor mixed reality space T2 - Interacção 2004 - 1ª Conferência Nacional em Interacção Pessoa-Máquina AU - Dias, J. M. S. AU - Bastos, R. AU - Santos, P. AU - Monteiro, L. AU - Canhoto, J. PY - 2021 SP - 109-119 DO - 10.2312/pt.20041502 CY - Lisboa UR - https://diglib.eg.org/handle/10.2312/2633102 AB - ln this paper, we introduce the Arena, an indoor space for mobile mixed reality interaction. The Arena includes a new user tracking system appropriate for AR/MR applications and a new Too/kit oriented to the augmented and mixed reality applications developer, the MX Too/kit. This too/kit is defined at a somewhat higher abstraction levei, by hiding from the programmer low-level implementation details and facilitating ARJMR object-oriented programming. The system handles, uniformly, video input, video output (for headsets and monitors), sound aurelisation and Multimodal Human-Computer Interaction in ARJMR, including, tangible interfaces, speech recognition and gesture recognition. ER -