Artigo em revista científica Q2
Translating recategorization strategies into an antibias educational intervention
Rita Guerra (Guerra, R.); Margarida Rebelo (Rebelo, M.); Maria Monteiro (Monteiro, M.); Samuel L. Gaertner (Gaertner, S. L.);
Título Revista
Journal of Applied Social Psychology
Ano (publicação definitiva)
2013
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 28

(Última verificação: 2024-04-30 14:38)

Ver o registo na Web of Science®


: 1.5
Scopus

N.º de citações: 27

(Última verificação: 2024-04-30 20:25)

Ver o registo na Scopus


: 1.3
Google Scholar

N.º de citações: 41

(Última verificação: 2024-04-30 19:44)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
This experiment explored whether the benefits of a complete recategorization and a dual identity might effectively be translated into an intervention program designed to reduce prejudice among European Portuguese and African Portuguese 9- to 11-year-old children. Participants interacted for 45 minutes in weekly sessions for a month. One month after the last interaction, measures were administered to the children. Results revealed that only recategorization reduced prejudice over time relative to the control condition. Consistent with a functional perspective regarding which representation would most effectively promote their group's goals, a one-group representation was more effective for the African Portuguese minority group.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
  • Psicologia - Ciências Sociais