Talk List

This is the list of the most recent talks. To know more details about a talk, click on its title.


Year Authors Title Presented in...
2016 Mouro, C.; Castro, P.; John Dixon; Sandra Jovchelovitch; Constructing places for biodiversity conservation: A comparison between coastal and interior Natura 2000 sites 39th Annual Scientific Meeting of the International Society of Political Psychology - ISPP
2016 Mouro, C.; Castro, P.; John Dixon; Sandra Jovchelovitch; “Eu acho que foi o princípio… se na altura houvesse uma proibição a sério…”: Leis de conservação da biodiversidade e reflexividade em comunidades piscatórias IX Simpósio Nacional de Investigação em Psicologia
2016 Mendonça, S.; On the origins of patents as an invention indicator: The legacy of early steam navigation entrepreneurship and historiography SPRU 50th Anniversary Conference
2016 Costa, C. M.; Mendonça, S.; Knowledge-intensive consumer services: Case study evidence on the growth of innovative global healthcare tradables SPRU 50th Anniversary Conference
2016 Mendonça, S.; Ferreira, M.E.; João Pereira; Gatekeeping African studies: A preliminary insight on what do editorial boards indicate about the nature and structure of research brokerage STI CONFERENCE: PERIPHERIES, FRONTIERS & BEYOND
2016 Bayan, L.; Metamorfoses da estrutura política Felupe, legitimadas por uma ‘outra linguagem de poder' III Colóquio Doutoral da ESPP
2016 Bayan, L.; Cooperação para a educação: Caos no ensino moderno e destruição da educação tradicional III Congresso Internacional Cooperação e Educação (III COOPEDU)
2016 Paio, A.; António Guterres; Territórios Colaborativos 2º Encontro de Reabilitação Urbana - Novas Dinâmicas Abertas
2016 Ly, A.; Esperança, J.; Davcik, N.; What drives Foreign Direct Investments (FDI): the role of language, geographical distance, information flow and technological similarity European International Business Academy 2016 Conference
2016 Davcik, N.; Sharma, P.; Grigoriou, N; Exploring the Role of Brand Equity and R&D as Drivers of Product Innovation and Market Performance World Marketing Congress