Artigo em revista científica Q1
How visual merchandising influences Generation Z purchasing behaviour in supermarkets
Matilde Aires (Aires, M.); Álvaro Dias (Dias, Á.); Leandro F. Pereira (Pereira, L.);
Título Revista
International Journal of Arts and Technology
Ano (publicação definitiva)
2024
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 1

(Última verificação: 2024-12-22 07:57)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-12-17 16:24)

Ver o registo na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 1

(Última verificação: 2024-12-17 07:38)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
The competitive landscape between brands and retailers requires the optimisation of strategies to increase consumer purchases. Visual merchandising elements can effectively influence consumers to buy certain products or brands, even if unplanned. Different generations have different needs and require tailored strategies. This study examines the impact of visual merchandising elements on the impulse buying tendencies of Generation Z. The variables analysed include store layout, colours, lighting, in-store promotions, store ambience and salesperson interactions. A literature review explored these variables, consumer behaviour and the characteristics of Generation Z. Nine hypotheses were then formulated and tested using an online questionnaire. The survey received 206 responses from Gen Z, exploring their perceptions of these elements and their impulse buying behaviour. The results showed that in-store promotions and store ambience have a positive effect on Generation Z's impulse buying behaviour, while lighting has a negative effect. Store layout also influences their impulse buying tendencies when mediated by store ambience.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Visual merchandising,Generation Z,Consumer behavior,Impulse buying
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.