Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
I assert ownership of it: Repatronage intentions in wine tourism
Título Revista
Anatolia
Ano (publicação definitiva)
N/A
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
The current research aims to examine (1) the influence of psychological ownership on fostering commitment, (2) the influence of commitment in predicting repatronage intentions, and (3) the effect of quality of alternatives on the relationship between commitment and repatronage intentions in the context of wine tourism. Data collected from 574 Spanish and Portuguese wine tourists were analysed using a partial least squares method. Findings show that investment of self and intimate knowledge positively and directly affects psychological ownership and indirectly affects commitment towards the winery. The quality of alternatives was found to moderate and weaken the relationship between commitment and repatronage intentions. Winery managers are advised to develop emotional commitment with tourists and continuously monitor competitive services.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Wine tourism,Psychological ownership,Repatronage intentions,Psychological ownership theory,Investment model theory
Classificação Fields of Science and Technology
- Ciências da Terra e do Ambiente - Ciências Naturais
- Geografia Económica e Social - Ciências Sociais
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.