Artigo em revista científica Q2
Environmental factors and satisfaction in a specialty store
Susana Marques (Marques, S.); Margarida G. M. S. Cardoso (Cardoso, M.); Ana Palma (Palma, A.);
Título Revista
International Review of Retail, Distribution and Consumer Research
Ano (publicação definitiva)
2013
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 19

(Última verificação: 2024-12-21 23:34)

Ver o registo na Web of Science®


: 6.6
Scopus

N.º de citações: 23

(Última verificação: 2024-12-15 10:13)

Ver o registo na Scopus


: 1.2
Google Scholar

Esta publicação não está indexada no Google Scholar

Abstract/Resumo
Given the intense competition experienced in the sector, retailers have been designing strategies to create an environment conducive to consumer satisfaction and purchase, particularly in supermarkets and hypermarkets. This paper develops a conceptualization of customer satisfaction based on field data collected in a specialty store, focusing on the relative importance of the environmental factors on satisfaction. The results show that the most important environmental determinant of customer satisfaction is the variety of products. The help from employees, lighting, layout and design also stand out from the set of stimuli considered.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Consumer perceptions; Consumer satisfaction; Store environment
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais