Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Título Revista
Cogent Business and Management
Ano (publicação definitiva)
2014
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
--
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
During the past couple of decades, brand equity has emerged as one of the key concepts in marketing. Literature concerned with consumer brand relationship is calling for more studies in order to increase understanding of brand equity dimensions. Therefore, this study aims to contribute to the existing body of knowledge by examining the strength of relational variables on brand equity perceived by consumers. Findings support the proposed model in the service industry revealing that brand loyalty, brand identification, trust, brand personality and brand awareness are the variables that have a greatest impact on brand equity. Thus, this study is the first to measure the strength of assorted relational variables, and variables related with identification and personality on brand equity for brands in the service industry. In this vein, brand managers should be aware of the importance of building a brand regarding the way they communicate the features of the brand.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Brand equity, Brand identification, Perceived quality, Trust, Brand loyalty, Brand awareness, Brand associations, Brand personality
Classificação Fields of Science and Technology
- Matemáticas - Ciências Naturais
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
- Outras Ciências Sociais - Ciências Sociais
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.