Artigo em revista científica Q1
Examining the role of wine brand love on brand loyalty: a multi-country comparison
Judy Drennan (Drennan, J.); Constanza Bianchi (Bianchi, C.); Silvia Cacho-Elizondo (Cacho-Elizondo, S.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Natalie Guibert (Guibert, N.); William Proud (Proud, W.);
Título Revista
International Journal of Hospitality Management
Ano (publicação definitiva)
2015
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 131

(Última verificação: 2024-12-21 11:55)

Ver o registo na Web of Science®


: 2.2
Scopus

N.º de citações: 145

(Última verificação: 2024-12-14 14:48)

Ver o registo na Scopus


: 2.2
Google Scholar

N.º de citações: 391

(Última verificação: 2024-12-22 07:15)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
This study develops and tests a model through a multi-country study that considers consumer wine knowledge and wine experience, wine brand trust and wine brand satisfaction as antecedents of wine brand love, and wine brand loyalty as a consequence of wine brand love. Data were collected in five wine-producing countries (Australia, Chile, France, Mexico and Portugal) with a final sample of 3462 completed surveys. Hypotheses were tested with structural equation modeling and the findings confirm the importance of brand love as both a mediator and direct influence on brand loyalty for wine consumers. Furthermore, brand satisfaction was positively and significantly related to brand love. In addition, wine experience, rather than wine knowledge, positively influenced brand trust and satisfaction. Finally, results also identify differences between countries thereby providing insights into how companies should focus their marketing strategies internationally.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Wine,Brand love,Brand loyalty,Brand satisfaction,Brand trust,Wine experience,Wine knowledge
  • Outras Ciências Sociais - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.