Publicação em atas de evento científico
I am avoiding it! a seniors' perspectives about advertising
Sandra Loureiro (Loureiro, S.); Diogo Gonçalves (Gonçalves, D.);
8th EuroMed Conference of the EuroMed Academy of Business, Conference Book Proceedings
Ano (publicação definitiva)
2015
Língua
Inglês
País
Itália
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-12-21 18:31)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-12-22 07:15)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
The aims are to analyze (i) the relationship between drivers to ad avoidance among senior viewers and (ii) compare the perceptions about those drivers between TV advertising and YouTube advertising. Findings reveal that irritation seems to be the crucial factor that lead consumers to avoid whacking advertisings. A negative attitude toward advertising and skepticism do not mediate the effect between advertising irritation and avoidance.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Seniors consumers,Ad avoidance,Ad irritation,Ad skepticism,Attitude toward ad,YouTube,TV advertising
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia