Capítulo de livro
The business of luxury brands: Luxury car brand relationship
Elisa Giacosa (Giacosa, E.); Francesca Culasso (Culasso, F.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.);
Título Livro
Managing globalization: New business models, strategies and innovation
Ano (publicação definitiva)
2016
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-03-29 07:25)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
Luxury businesses represent an important market in several countries, such as Italy and France. For this reason, it is interesting to focus on this sector, looking at the many different company business models. An analysis of luxury may reach two different interpretations: elitist connotations of luxury where the phenomenon is directed at specific individual targets; and luxury as a social value and a manifestation of the individual within the community.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave