Capítulo de livro
Tourists’ lifestyle and foodservice tendencies in social media
Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Eduardo Moraes Sarmento (Ferreira, E. M.);
Título Livro
The Routledge handbook of gastronomic tourism
Ano (publicação definitiva)
2019
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 1

(Última verificação: 2024-12-14 00:48)

Ver o registo na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2023-01-01 20:59)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
All over the world, international tourism flows and receipts have been consolidating their growing tendencies, as well as becoming a major category of international trade in services and therefore providing a high relevance in stimulating economic growth (UNWTO 2016). The World Food Travel Association (2014) estimates that 25% of global tourist spending is on food and drink. This study seeks to understand the influence of lifestyle changes and the effect that Web 2.0 had on gastronomic tourism.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Foodservice tendencies,Lifestyle,Social media,Consumer motivation
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia