Ciência-IUL
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Descrição Detalhada da Publicação
Título Revista
Tourism Analysis
Ano (publicação definitiva)
2021
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
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Abstract/Resumo
In this study, the researchers explore the antecedents of tourists’ intention to recommend a destination using an extended Theory of Planned Behavior (TPB). Two personal values (i.e., prosocial and maturity) and two personality traits (i.e., extraversion and agreeableness), which are rarely studied but important elements for marketers to better understand the market (e.g., segment the market), are examined. To test the extended model of TPB, a survey (n=312) was conducted with tourists in Portugal. The researchers find support for the hypothesis that tourists with higher prosocial values, maturity values, and extraversion personality traits are more likely to have a favorable attitude toward a destination and a tendency to recommend the destination. Theoretical and managerial implications are discussed.
Agradecimentos/Acknowledgements
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Palavras-chave
Agreeableness,Extraversion,Maturity values,Prosocial values,Word-of-Mouth (WOM)
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
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UIDB/00315/2020 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
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Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.