Comunicação em evento científico
Effects of customer incivility on burnout: A moderated mediation model
Francisca Carvalho (Carvalho, F.); Sílvia Agostinho da Silva (Silva, S.A.); Donatella Di Marco (Di Marco, D.); Helena Carvalho (Carvalho, H.); Wilmar B. Schaufeli (Schaufeli, W. B.);
Título Evento
Work, Stress, and Health 2021 Conference
Ano (publicação definitiva)
2021
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
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(Última verificação: 2023-01-05 10:39)

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Abstract/Resumo
Using data from a public Institution, we analysed the effect of customer incivility on burnout and how trust and organisational justice mediate and moderate this relationship. At lower levels, justice moderated the association between incivility and trust; and of incivility on burnout (three of four dimensions) via trust. By not being perceived as fair, organisations risk having employees that- exposed to customer incivility- experience greater consequences on their well-being.
Agradecimentos/Acknowledgements
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Palavras-chave
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
2020.06632.BD Fundação para a Ciência e a Tecnologia