Artigo em revista científica Q3
Explaining love of wine brands
Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Hans Ruediger Kaufmann (Kaufmann, H. R.);
Título Revista
Journal of Promotion Management
Ano (publicação definitiva)
2012
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 41

(Última verificação: 2024-11-15 15:58)

Ver o registo na Scopus


: 2.2
Google Scholar

N.º de citações: 99

(Última verificação: 2024-11-18 01:11)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
The current study focuses on whether or not customer expertise influences the relationship between brand love of wine and satisfaction, brand image, worth-of-mouth, and loyalty. Findings suggest that wine consumers satisfied with their preferred wine brand and conscious of a good brand image are more likely to love wine, buy it, and encourage others to buy and give advice. As a result, when developing, labeling, and managing a wine brand, wine managers should focus on positive emotions toward the wine, planning for favorable experience with the wine, and creating an image of trustworthiness.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
brand image; brand love; loyalty; satisfaction; wine; word-of-mouth
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais