Ciência-IUL
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Descrição Detalhada da Publicação
Human branding: From attachment strength to loyalty
Título Revista
Journal of Marketing Communications
Ano (publicação definitiva)
2023
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
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Abstract/Resumo
Human branding is everywhere and within every individual. With the increase in the importance of technology and social media, human branding becomes increasingly relevant, but it is still a branding concept with much room to explore. Celebrities, such as actors and athletes, are the greatest examples of human brands, and with social media managing public image is key to success. This study aims to analyze the process by which attachment strength influences loyalty through intimate and public engagement. Thus, a sample of 321 participants, collected through social media platforms, allowed us to treat data and test the hypotheses of the proposed model. Relatedness is the most relevant driver of attachment strength and the flow from attachment to loyalty through public engagement.
Agradecimentos/Acknowledgements
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Palavras-chave
Human brand,Attachment strength,Loyalty,Public engagement,Intimate engagement
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.