Artigo em revista científica Q3
International learning experience in different cultures
Rui Gonçalves (Gonçalves, R.); Bruno Santana (Santana, B. ); Leandro F. Pereira (Pereira, L.); Renato Lopes da Costa (Lopes da Costa, R.); Álvaro Dias (Dias, Á.);
Título Revista
International Journal of Learning and Change
Ano (publicação definitiva)
2023
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-05-08 18:15)

Ver o registo na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-05-09 19:49)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
This study aims to give an understanding about what are the main reasons that are taken in consideration by foreign students in their decision to stay or leave the country where they have completed their studies. Based on literature review a survey was built and sent to students of different nationalities, which focused on the main dimensions valued by an individual when choosing a place to live. The results showed that the variables 'perception (education)', 'environment', 'health and well-being', 'social influence', 'intention to live abroad', 'social influence' and 'intent to live abroad' where the ones with greater impact in the decision of a foreign student to stay or leave the country.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
University students,Retaining talent,Socio-economic condition,Country attraction
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
  • Ciências da Educação - Ciências Sociais