Artigo em revista científica
A influência do capital cultural familiar sobre o desempenho escolar
Luís Henrique Romani Campos (Campos, L. H. R.); Isabel Raposo (Raposo, I.); Michela Camboim Gonçalves (Gonçalves, M. C.); Patricia Bandeira de Melo (Melo, P. B.);
Título Revista
Pesquisa e Planejamento Econômico
Ano (publicação definitiva)
2020
Língua
Português
País
Brasil
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 2

(Última verificação: 2024-11-20 21:59)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
How pivotal the cultural familiar capital is to the student development is the question that guides this article. It is based on a survey of 4,191 students of 6th grade in 120 public schools in Recife city, Pernambuco (Brazil). This study propose a synthetic index obtained through the Multiple Correspondence Analysis method, which is able to capture the cultural familiar capital, broadly understood as a way of joining economics and cultural resources besides the parents involvement. The intention in this article is to point out the influence of this capital on the students’ cognitive performance.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Cultural capital,school performance,school capital