Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
A logical type discriminant model for profiling a segment structure
Título Revista
Journal of Targeting, Measurement and Analysis for Marketing
Ano (publicação definitiva)
2003
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Esta publicação não está indexada na Scopus
Google Scholar
Esta publicação não está indexada no Google Scholar
Abstract/Resumo
Profiling a segment structure may help to make segments accessible and generally contribute to improving the understanding of the segments, thus helping to support management decisions. Logical type discriminant models yield results that are easy to understand; this makes them particularly useful for profiling. From this point of view, the induction of propositional rules yields better results when compared with hierarchical structures derived from decision tree algorithms. An application in the tourism market illustrates some advantages of the C5 algorithms for the induction of classification trees and sets of propositional rules for profiling a segment structure.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais