Scientific journal paper
Discriminação contra jovens lésbicas em contexto escolar
Liliana Rodrigues (Rodrigues, L.); João Manuel de Oliveira (Oliveira, J.M.); Conceição Nogueira (Nogueira, C.);
Journal Title
Latitude
Year (definitive publication)
2015
Language
Portuguese
Country
Brazil
More Information
Web of Science®

This publication is not indexed in Web of Science®

Scopus

This publication is not indexed in Scopus

Google Scholar

Times Cited: 11

(Last checked: 2024-11-22 05:54)

View record in Google Scholar

Abstract
O presente artigo teve como objetivo elaborar uma resenha teórica sobre a forma como as escolas e seus/suas profissionais se posicionam relativamente à cidadania de jovens lésbicas. Em primeiro lugar, apresentámos as características do ambiente escolar para os/as jovens lésbicas, gays, bissexuais e transgénero. Depois, mostrámos como as pessoas com orientações sexuais e identidades de género não normativas são vistas e reconhecidas pelos seus pares e pelos/as professores/as, auscultando, em particular, as experiências de jovens lésbicas no contexto escolar. Por fim, discutimos sobre o modo como podemos contribuir para uma escola mais inclusiva que fomente a diversidade e a cidadania ativa de jovens lésbicas.
Acknowledgements
--
Keywords
Discriminação,Lésbicas,Cidadania,Escola
  • Psychology - Social Sciences
Funding Records
Funding Reference Funding Entity
UID/PSI/03125/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

With the objective to increase the research activity directed towards the achievement of the United Nations 2030 Sustainable Development Goals, the possibility of associating scientific publications with the Sustainable Development Goals is now available in Ciência-IUL. These are the Sustainable Development Goals identified by the author(s) for this publication. For more detailed information on the Sustainable Development Goals, click here.