Comunicação em evento científico
Discriminant factors of website trust
Ana A. Andrade (Ana A. Andrade); Margarida G. M. S. Cardoso (Cardoso, M. G. M. S.); Lopes, Vitor V. (Lopes, Vitor V.);
Título Evento
XXVI Jornadas de Classificação e Análise de Dados – JOCLAD 2019
Ano (publicação definitiva)
2019
Língua
Inglês
País
Portugal
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

Esta publicação não está indexada no Google Scholar

Esta publicação não está indexada no Overton

Abstract/Resumo
E-commerce sellers aim to better understand trust formation mechanisms and assess the level of initial trust created by their sites on potential clients. In this work, a survey is conducted to assess websites characteristics as viewed by the respondents and reveal their perceptions. Based on the survey data, we resort to rules classifiers to provide new insights on website trust and suggest specific recommendations for e-commerce vendors. Decision trees and rough sets are used to this end. In addition, we propose a heuristic aiming to derive simpler classifiers, taking into account their predictive ability and the parsimony of rules’ sets.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
trust,e-commerce,rough sets,decision trees