Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
XXVII Jornadas Hispano-Lusas de Gestión Científica-Localización y dinámicas competitivas en un entorno global, Livro de atas
Ano (publicação definitiva)
2017
Língua
Inglês
País
Espanha
Mais Informação
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Esta publicação não está indexada na Scopus
Google Scholar
Esta publicação não está indexada no Google Scholar
Abstract/Resumo
The globalization of business markets requires rethinking existing management theories, and
demands a global mental map, open to cultural diversity. The direct competitor, once across the
street, might now be kilometres away, putting pressure on companies to continuously learning,
developing their competencies and updating their knowledge. This refers not only to practical and
technical knowledge, but also to a wide-reaching knowledge of cultures and markets, be they
strong, emerging or weak. As such, this article seeks to present theoretical guidance on the manner
in which managers “think strategy” in two very different contexts – those of the US and Germany.
Management models for each, related to their specific cultural characteristics, are presented; and
the implications of each considered.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Globalization,Management global map,Management culture
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
---|---|
UID/GES/00315/2013 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |