Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
How does the experience and destination authenticity influence “affect”?
Título Revista
Anatolia
Ano (publicação definitiva)
2020
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
The current study aims to explore how tourist experience and destination authenticity influence intentions to revisit and to recommend through positive and negative affect. The proposed model is tested in the city destination context. The questionnaire was handed to tourists who had stayed in Lisbon for vacations. A sample of 210 questionnaires is employed to analyse the model. Findings mainly reveal that (i) tourist experience has a stronger affect on negative affect than on positive affect, (ii) positive affect has a mediator and significant role between destination authenticity and revisit intentions, (iii) learning is the most relevant in shaping the overall tourist experience and (iv) existential authenticity is the most effective in creating the overall destination authenticity.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Destination authenticity,Tourist experience,Positive affect,Negative affect,Intention to revisit
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
---|---|
UIDB/00315/2020 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.