Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
It is all about desires! motivation to engage in medical tourism practices and subjective well-being
Proceedings of 2016 GAMMA-Global Marketing Conference
Ano (publicação definitiva)
2016
Língua
Inglês
País
Coreia do Sul
Mais Informação
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Esta publicação não está indexada na Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
Medical tourism has becoming a topic of increase interest for both researchers and practitioners all around the world. The current article intends to propose a conceptual framework that presents antecedents and outcomes of consumers (patients) desires to undergo medical tourism practices, as well as moderators that can strengthen or weaken the established relationships. In the future the model should be tested in cross cultural context and so contribute to give more insights for researchers and mangers of medical tourism.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Consumer desires,Social image,self-image,Subjective well-being,Medical tourism
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
---|---|
UID/GES/00315/2013 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |