Talk
Justiça para crianças (JUS)
Joana Alexandre (Alexandre, J.);
Event Title
Encontro ciência 2022
Year (definitive publication)
2022
Language
Portuguese
Country
Portugal
More Information
Web of Science®

This publication is not indexed in Web of Science®

Scopus

This publication is not indexed in Scopus

Google Scholar

This publication is not indexed in Google Scholar

Abstract
O projeto 12 visa garantir o efetivo interesse superior da criança e todos os seus demais direitos, nomeadamente, os direitos à dignidade, à liberdade e à igualdade de tratamento, por meio da prevenção de contactos despreparados e mal informados, aquando do envolvimento e participação da criança nos processos de judiciais e não judiciais, de promoção e proteção. Assegurar melhorias e adequação nos processos judiciais e administrativos, que garantam a integração adequada nos sistemas de justiça e a promoção e proteção dos direitos da criança. Desenvolver materiais que facilitem o processo de audição da criança e que se adaptem a diferentes faixas etárias (3-6; 7-10; 11-14) e a crianças com diferentes necessidades. Desenvolver um Guia de Boas Práticas e recomendações para profissionais. Sensibilizar diferentes profissionais para o recurso a estes materiais no sentido de potenciar uma melhor audição de crianças e jovens.
Acknowledgements
Grant Agreement number: 878559 — JUS — REC-AG-2019/REC-RCHI-PROF-AG-2019
Keywords
Child friendly justice,Materials development
  • Psychology - Social Sciences
Funding Records
Funding Reference Funding Entity
Grant Agreement number: 878559 — JUS — REC-AG-2019/REC-RCHI-PROF-AG-2019 CE

With the objective to increase the research activity directed towards the achievement of the United Nations 2030 Sustainable Development Goals, the possibility of associating scientific publications with the Sustainable Development Goals is now available in Ciência-IUL. These are the Sustainable Development Goals identified by the author(s) for this publication. For more detailed information on the Sustainable Development Goals, click here.