Ciência_Iscte
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Map Reading with an Empathic Robot Tutor
2016 11th ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction (HRI)
Ano (publicação definitiva)
2016
Língua
Inglês
País
Nova Zelândia
Mais Informação
Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Esta publicação não está indexada no Overton
Abstract/Resumo
In this video submission, we describe a scenario developed in the EMOTE project. The overall goal of the EMOTE project is to develop an empathic robot tutor for 11-13 year old school students in an educational setting. The pedagogical domain here is to assist students in learning and testing their map-reading skills typically learned as part of the geography curriculum in schools. We show this scenario with a NAO robot interacting with the students whilst performing map-reading tasks on a touch-screen device in this video.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Robotic tutor,Robot-child interaction,Empathy
Classificação Fields of Science and Technology
- Ciências da Computação e da Informação - Ciências Naturais
- Engenharia Eletrotécnica, Eletrónica e Informática - Engenharia e Tecnologia
Registos de financiamentos
| Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
|---|---|
| EU FP7 ICT–317923 project EMOTE | European Commission |
English