Publicação em atas de evento científico Q2
Map Reading with an Empathic Robot Tutor
Lynne Hall (Hall, L.); Colette Hume (Hume, C.); Sarah Tazzyman (Tazzyman, S.); Amol Deshmukh (Deshmukh, A.); Srinivasan Janarthanam (Janarthanam, S.); Helen Hastie (Hastie, H.); Ruth Aylett (Aylett, R.); Ginevra Castellano (Castellano, G.); Fotis Papadopoulos (Fotis Papadopoulos); Aidan Jones (Jones, A.); Lee J. Corrigan (Corrigan, L. J.); Ana Paiva (Paiva, A.); Patrícia Alves-Oliveira (Alves-Oliveira, P.); Tiago Ribeiro (Ribeiro, T.); Wolmet Barendregt (Barendregt, W.); Sofia Serholt (Serholt, S.); Arvid Kappas (Kappas, A.); et al.
2016 11th ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction (HRI)
Ano (publicação definitiva)
2016
Língua
Inglês
País
Nova Zelândia
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 5

(Última verificação: 2025-12-12 11:04)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 8

(Última verificação: 2025-12-07 09:50)

Ver o registo na Scopus


: 0.4
Google Scholar

N.º de citações: 11

(Última verificação: 2025-12-08 19:58)

Ver o registo no Google Scholar

Esta publicação não está indexada no Overton

Abstract/Resumo
In this video submission, we describe a scenario developed in the EMOTE project. The overall goal of the EMOTE project is to develop an empathic robot tutor for 11-13 year old school students in an educational setting. The pedagogical domain here is to assist students in learning and testing their map-reading skills typically learned as part of the geography curriculum in schools. We show this scenario with a NAO robot interacting with the students whilst performing map-reading tasks on a touch-screen device in this video.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Robotic tutor,Robot-child interaction,Empathy
  • Ciências da Computação e da Informação - Ciências Naturais
  • Engenharia Eletrotécnica, Eletrónica e Informática - Engenharia e Tecnologia
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
EU FP7 ICT–317923 project EMOTE European Commission