Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Título Revista
International Journal of Service Science, Management, Engineering, and Technology
Ano (publicação definitiva)
2022
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
This research aims to evaluate the degree of customer satisfaction of the nightclubs with the security guards, as well as the perception of their professionalism in performing their duties. Using survey data from 479 nightclubs clients to assess the clients’ professionalism perception of the bouncers-doormen and satisfaction. The results indicate an overall satisfaction and bouncers-doormen to be recognized as professionals. Findings also partially contradict previous research. Despite recognizing a certain degree of abuse of power, customers consider those professional as helpful, especially in emergency situations where they provide guidance and the necessary support. They are also considered to properly watch and protect people and goods in night-time entertainment spaces and have good ability to foresee and anticipate incidents.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Client satisfaction,Private security guards,Bouncers-doormen,Night-time economy,Nightclubs
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.