Comunicação em evento científico
Teaching entrepreneurship in HEI: an analysis at the portuguese Polythecnics
Fernando Angelino (Angelino, F. J.); Dominguinhos, Pedro (Dominguinhos, Pedro);
Título Evento
Enabling Teachers for Entrepreneurship Education (ENTENP2013)
Ano (publicação definitiva)
2013
Língua
Inglês
País
Portugal
Mais Informação
--
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2025-12-19 15:13)

Ver o registo no Google Scholar

Esta publicação não está indexada no Overton

Abstract/Resumo
This study analyzes the current state of entrepreneurship education in public higher education polytechnic institutes, through a mixed methodology analysis of the objetives, programs, teaching methods and bibliography used at the fifteen polytechnic institutes, at national level. Based on the application of a survey to teachers of entrepreneurship, an exploratory content analysis of the course’s syllabus and a content analysis of the institution’s legal statutes, seeking to better understand the state of entrepreneurship education at the polytechnic institutes for the first and second study cycles. The results suggest, among several details, the existence of some inconsistencies in the definition and organization of existing entrepreneurship teaching programs at public higher education polytechnic institutes.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Ensino superior,Ensino do empreendedorismo
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais