Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
2020 Global Marketing Conference at Seoul Proceedings
Ano (publicação definitiva)
2020
Língua
Inglês
País
Coreia do Sul
Mais Informação
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Esta publicação não está indexada na Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
Virtual Reality (VR) and Artificial Intelligence (AI) have benefited from a constant presence in the front stage of the top technological breakthroughs due to their potential contribution in the Marketing field. This growing interest to understand the potential of VR and AI and as a new way to attract customers and enrich their experiences led to this study. Using the Integrated Marketing Communications concept, the final goal is to discuss the extent to which experiences using Virtual Reality and Artificial Intelligence may impact a customer experience in three different points of the customer journey: pre-purchase (brand associations), purchase (intention) and post- purchase stage (brand loyalty).
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Virtual reality,Artificial intelligence,Customer experience,Integrated marketing communications
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
---|---|
UID/GES/00315/2013 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |