Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Tourists’ lifestyle and foodservice tendencies in social media
Título Livro
The Routledge handbook of gastronomic tourism
Ano (publicação definitiva)
2019
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
All over the world, international tourism flows and receipts have been consolidating their growing tendencies, as well as becoming a major category of international trade in services and therefore providing a high relevance in stimulating economic growth (UNWTO 2016). The World Food Travel Association (2014) estimates that 25% of global tourist spending is on food and drink. This study seeks to understand the influence of lifestyle changes and the effect that Web 2.0 had on gastronomic tourism.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Foodservice tendencies,Lifestyle,Social media,Consumer motivation
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
---|---|
UID/GES/00315/2013 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |