Artigo em revista científica Q1
The impact of non-physical education teachers’ perceptions on the promotion of active and healthy lifestyles: A cross-sectional qualitative study
Lúcia Gomes (Gomes, L.); João Martins (Martins, J.); Madalena Ramos (Ramos, M.); Francisco Carreiro da Costa (Costa, F. C. Da);
Título Revista
International Journal of Environmental Research and Public Health
Ano (publicação definitiva)
2023
Língua
Inglês
País
Suíça
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 4

(Última verificação: 2024-12-21 00:03)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 2

(Última verificação: 2024-12-21 23:24)

Ver o registo na Scopus


: 0.6
Google Scholar

N.º de citações: 8

(Última verificação: 2024-12-21 09:29)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
(1) Background: In accordance with the socio-ecological model of physical education (PE), school-based interventions to promote physical activity (PA) will only be successful if a change occurs in the perceptions and attitudes of all. This study sought to analyze non-PE teachers experiences in PE and how these experiences relate to the value they attribute to PE, sports and PA, and the impact of teachers’ perceptions on promoting active lifestyles in the school’s context. A mixed-method study was adopted. (2) Methods: A survey about the perceptions in PE was applied to 297 teachers (58 male). From this sample, 24 teachers were selected for three focus groups considering their experiences in PE (e.g., good experiences, bad experiences). MaxQda was used for the inductive qualitative data analysis. (3) Results: Teachers who have had good experiences in PE value the role of PE and sports. Teachers who have had bad experiences do not value the importance of PE or sports. (4) Conclusions: The results support the importance of having good experiences in PE to generate positive attitudes. Thus, teachers who have had bad experiences in PE may constitute barriers that will hinder the promotion of an educational climate that promotes PA and active lifestyles in schools.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Active lifestyles,Teachers’ past experiences,Physical education
  • Ciências da Saúde - Ciências Médicas
  • Ciências da Educação - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.