Eduardo Baptista Correia
217903428 (Ext. 794281)
Office D4.28
Post Box 19
Teaching Activities
Teaching Year Semester Course Name Degree(s) Coordinator
2025/2026 International Marketing Bachelor Degree in Marketing Management; Yes
2025/2026 Final Project in Management Bachelor Degree in Management; No
2025/2026 Marketing Fundamentals Bachelor Degree in Finance and Accounting; No
2025/2026 International Marketing -- Yes
2024/2025 International Marketing Bachelor Degree in Marketing Management; Yes
2024/2025 Final Project in Management Bachelor Degree in Management; No
2024/2025 International Marketing -- Yes
2024/2025 Marketing Management -- No
2023/2024 International Marketing Bachelor Degree in Marketing Management; Yes
2023/2024 Final Project in Management Bachelor Degree in Management; No
2023/2024 International Marketing -- Yes
2023/2024 Marketing Management -- No
2022/2023 International Marketing Bachelor Degree in Marketing Management; Yes
2022/2023 Final Project in Management Bachelor Degree in Management; No
2022/2023 International Marketing -- Yes
2022/2023 Marketing Management -- No
2021/2022 International Marketing Bachelor Degree in Marketing Management; Yes
2021/2022 Final Project in Management Bachelor Degree in Management; No
2021/2022 International Marketing -- Yes
2021/2022 Marketing Management -- No
2020/2021 International Marketing -- Yes
2020/2021 Marketing Communication -- Yes
2020/2021 Final Project in Management Bachelor Degree in Management; No
2020/2021 International Marketing -- Yes
2020/2021 Marketing Management -- No
2019/2020 International Marketing Bachelor Degree in Marketing Management; Yes
2019/2020 Final Project in Management Bachelor Degree in Management; No
2019/2020 International Marketing -- Yes
2019/2020 Marketing Management -- No
Supervisions
Ph.D. Thesis (1)
Concluded (1)
Student Name Title/Topic Language Institution Initial Year Concluding Year
José Augusto Tomo Psico A Avaliação do Desempenho Social das Instituições de Microfinanças Portuguese Iscte -- 2007
M.Sc. Dissertations (13)
Ongoing (1)
Student Name Title/Topic Language Status Institution Initial Year
Amara Mussa Saifodine Hashtag Activism and Brand Equity: The Impact of #BlackLivesMatter on Corporate Social Responsibility Perceptions Developing Iscte 2025
Concluded (12)
Student Name Title/Topic Language Institution Initial Year Concluding Year
Inês Tomás Francisco das Neves Sensory Marketing in Health Clubs - Importance of the senses in acquisition, retention and cancellation of memberships English Iscte 2019 2019
Stélio Teófilo João Paulo Malene A Expansão da Banca para as Zonas Rurais e seu Impacto na Economia Moçambicana Portuguese Iscte 2013 2014
Vanessa Vivian Wabitsch How to Motivate Managers for CSR? Commitment to CSR by Transformational Leadership in Meetings English Iscte 2013 2014
Carlota Milheiro Siborro O Retromarketing no Sector Automóvel - Estudo sobre o Jaguar E-type Portuguese Iscte 2012 2013
Mussa Rafic Amad O Papel do Telemóvel na Evolução dos Cupões de Desconto - O caso português no Consumo de Mobile Coupons Portuguese Iscte 2011 2013
Jairo Epaminondas Breder Rocha O fortalecimento e a manutenção da Marca Lab Rede no Rio de Janeiro Portuguese Iscte 2009 2010
Patrícia Ney Breder Rocha Turísmo de Saúde: perspectivas para a cidade do Rio de Janeiro - Rio Janeiro Brasil. Portuguese Iscte 2009 2010
Renata Cristina Basso Avaliação da Satisfação e Lealdade dos Clientes: estudo de uma população formada por consumidores de um serviço educacional de pós-graduação. Portuguese Iscte 2009 2010
Flávio da Silva Azevedo Gestão de Equipamentos Médico-Hospitalares em Estabelecimentos Assistenciais de Saúde. Portuguese Iscte 2009 2010
Melissa Nascimento de Barros Estratégias de Marketing para Ampliar a Atractividade e Captação de Alunos de Pós-Graduação Lato Sensu na Área de Fisioterapia em Goiânia. Portuguese Iscte 2009 2010
Wildemia Ferreira de Lima Perdigão Os Executivos em Saúde como capital humano na gestão de material hospitalar. Portuguese Iscte 2009 2010
João Pedro Duarte de Carvalho Barata Roda Marketing Político - Análise dos Processos de Decisão do Eleitor. Portuguese Iscte 2008 2009
M.Sc. Final Projects (37)
Concluded (37)
Student Name Title/Topic Language Institution Initial Year Concluding Year
André Tadeu Reis e Silva ProLaw - ethical software aid for legal professionals English Iscte 2018 2018
Tiantian Pei Haier Online-Leasing Plan English Iscte 2016 2017
João Pedro Ferreira Nogueira de Lemos Estratégias de Crescimento Sustentado e Problemas Estruturais da Economia Portuguesa Portuguese Iscte 2012 2014
Jana Victoria Droste Applying Relationship Marketing to Enhance Nação Capoeira's Market Performance English Iscte 2013 2014
Katharina Rathjen Kids as Consumers - Challenges of product marketing to kinds in the sporting goods industry English Iscte 2013 2014
Jelena Mitrovic How Different Chocolate Brands Influence our Chocolate Perception and Buying Behavior? English Iscte 2013 2014
Ana Filipa Torres Costa CRM na PHTO Travel Consulting e iellotravel.com(R) Portuguese Iscte 2012 2013
Joana Filipa Castro de Amorim Continente Online: Starting a one marketing Program Portuguese Iscte 2012 2013
Nikolai Nölle Increase of new customer registrations by the development of a goal-oriented customer journey and conception for the delivery of pre-sales customer experience English Iscte 2012 2013
Ana Cristina Garcia de Abreu Identificação e avaliação dos vetores envolvidos nas escolhas, na formação de qualidade e na fidelização dos clientes dos serviços de saúde Portuguese Iscte 2012 2013
Luís Manuel Baudouin Meirinhos Implementação de CRM no Grupo Capote Portuguese Iscte 2012 2013
Telma Eunice Vieira Marques Análise dos Serviços Logísticos Prestados ao Cliente Interno da Empresa Sonae Sierra Portuguese Iscte 2012 2013
Rúben dos Santos Ferreira Novos Desafios do Customer Relationship Management (CRM) Portuguese Iscte 2011 2013
Carmen Maria Alves Moreira New world consumers mindset - The case of a Portuguese Company English Iscte 2011 2012
Daniel Belazaima Gonçalves Fernandes Crowdsourcing:Quando? Como? E porquê? Portuguese Iscte 2011 2012
Joana Filipa dos Santos Ferreira Pereira Perceptions on Complaint Management: An overview in the target markets English Iscte 2011 2012
Johanna Federlein Devolopment of a Market Entry Strategy and its Failure or Success Measurement with a Balanced Scorecard English Iscte 2011 2012
Rui Pedro dos Santos Bastos Gomes Communication Plan for a Social Solidarity Service: The case of Cais Association English Iscte 2011 2012
Fábio Ricardo Santos Dias Corporate Project: Monetizing Mobile CRM Services in a Large Scale English Iscte 2010 2012
Pedro Fialho Caupers de Bragança Feasibility Study to Build Low Cost Habitation in Lisbon English Iscte 2010 2012
Ana Catarina Chainho Gonçalves How to Make the Communication of Perishable Products More Effective? English Iscte 2010 2012
Sílvia Maria Constantino Chaves Factores Críticos de Sucesso no Desenvolvimento de Novos Produtos Portuguese Iscte 2011 2012
Marta Brandão Soares O Contributo do Marketing Viral na Implementação da Estratégia de Marketing das Organizações não Governamentais - O caso português. Portuguese Iscte 2009 2011
Marlene De Sá Vieira Iscte 2010 2011
Alexandre Manuel Pereira Martins da Luz Marketing Político, Eleições Autárquicas 2009 de Oeiras Portuguese Iscte 2009 2011
Pedro Filipe Silva Pires Iscte 2010 2011
José António Carreira da Silva Iscte 2010 2011
Gonçalo Saraiva de Nogueira Serafim Iscte 2010 2011
Rui Pedro Marques Ferreira Perspectivas de Evolução do modelo relacional com o cliente final, na grande distribuição moderna. Portuguese Iscte 2009 2010
Diogo Filipe Torres de Freitas Oliveira Serviço de Apoio ao cliente - O Add-on dos serviços partilhados. Portuguese Iscte 2009 2010
Elsa Pires Brigas O Desafio da Oferta Multi-Produto Energéticos - Focus na Oferta Tripla em Portugal: Oil, Gas & Power. Portuguese Iscte 2008 2010
Pedro Lourenço Silvino A Proposal to Improve Marketing Efectiveness in a Business to Business Model. English Iscte 2009 2010
Mário Tosch Company Growth of Interieur Mediterran - Business Plan About the Opening of a Stationary Retail Store. English Iscte 2009 2010
Telma Vanessa Amaral Pinto da Silva Diniz Marketing de Eventos - EXPERIMENTADESIGN - Cultura, Projecto e Negócios. Portuguese Iscte 2008 2010
Tiago Pinto Tomás da Silva Antunes Cedência a Empresas ou Marcas do Nome de Estações e Linhas do Metropolitano de Lisboa. Portuguese Iscte 2008 2010
Andreia Isabel Moreira Sousa A Implementação de Ferramentas de Marketing Relacional no Benavente Vila Hotel. Portuguese Iscte 2008 2009
Marco António Pinto Correia Ribeiro Coelho Balanced Scorecard Político - O caso do MMS. Portuguese Iscte 2008 2009